Tränat lite

Mina höfter klarar äntligen av att träna på crosstrainern. Jag har försökt flera gånger innan men det har inte funkat att stå så bredbent i den rörelsen. Men nu är det inga problem så gjorde precis mitt andra pass på den på över ett år. Min kondis är ju lika med noll så måste ju börja att bygga upp den nu. Kör konstant i 15 minuter, sedan kör jag 60 situps och sedan lite utfall och rumpträning. Sedan upp på crossen igen för att avsluta med 5 minuter med lite trögare motstånd. Mitt mål är att göra 100 situps VARJE dag och minst 3 PW och 2 pass på crossen varje vecka. Eller fler pass på crossen om det är dåligt väder... Är riktigt laddad just nu, men det brukar jag vara i början sedan blir jag lat. Sedan har jag ingen självdisciplin så måste tjata på mig själv för att det ska bli av! Imorgon ska jag mäta mage, rumpa och lår, sedan ska jag mäta mig varannan måndag. Vikten struntar jag i, det är centimetrarna jag tycker är viktigast!

Idag har vi haft en sol, bad och grilleftermiddag/kväll hos mina föräldrar. Alle och Angelica kom åxå så det var fullt ös! :) Natalie vågar äntligen bada utan att man håller i henne, hon har armkuddar och simring och är så duktig! Idag var hon utan simringen ett tag med men hon förstår inte att hon måste sparka med benen för att inte komma med hakan under vattenytan. Hon hoppade även från kanten flera gånger och hamnde under vattnet utan att bry sig, skönt! Jag vet ju själv att jag tycker det är obehagligt att bada där jag inte når botten liksom...

Jag fick ett infall i morse och tog bort Natalies napp. Det har blivit väldigt mycket användande av den den sista tiden men nu fick jag nog. Så nu har "nappfén" hämtat dem. Hon gnällde i ungefär en minut innan hon accepterade läget och somnade (om hon nu inte hade någon gömd uppe på sitt rum som jag missat).

Nehej nu blir det lite mer surfande innan sovdax.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Mathias

Hej hej,



Jo visst var det jag som ropade från tåget. Vissa löneförmåner har man, som att åka tuff-tuff-tåg på arbetstid. ;)



Ha det gott!

2011-06-13 @ 14:26:04
URL: http://lilltrollsfar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0