Där fick jag!

Jaha, och bara för att jag lovordade Nowa igår med sömnen så har hon såklart inte sovit något inatt... Hon var vaken hela kvällen, (från ca klockan 18) med några korta powernaps på ca 5 minuter, sen somnade hon runt två halv tre. Sedan vaknade hon vid halv fyra för att gnälla lite... Sedan vaknade vi alla vid sju när det kom en stor grävmaskin och började stöka hos grannen. Inte okej klockan sju på morgonen en lördag. Åtta är okej, men inte vid sju... Sen kunde jag inte somna om så jag och Natalie åkte till Kvantum för att handla frukost och lördagsgodis... Och längre än så har vi inte kommit, frukosten bestod av frallor och jordgubbar. Nu sitter jag och Petter jämte varann i soffan med varsin dator i knät, Nowa sover och Natalie sitter jämte mig och är trött...

Igår hade vi en dag då vi inte gjorde något alls så vi känner att vi måste hitta på något idag, men vet inte riktigt vad?! Har inga pengar så kan inte åka och shoppa, vilket hade behövts. Jag behöver kläder och vi behöver krukor och blommor till altanen. Det ser så troligt tråkigt ut där nu, har två rosor som övervintrat i växthuset, sen är det tomt...

Nowa och Natalie fick jättefina vita klänningar igår av sin mormor och morfar som de ska ha midsommar. Sen kommer min faster vara på samma ställe som oss midsommar och det sägs att hon är väldigt bra på att göra midsommarkransar så där ska vi flirta in oss lite! Får nog dock köpa med oss blommor till kransarna då alla blommor typ blommat över till midsommar :/

NCC har äntligen hört av sig så med lite tur är vår garageuppfart asfalterad innan semestern... Men vi får väl se... De har lite problem med hur de ska göra så vårt garage och vägen utanför ligger på samma höjd, så det går inte leda ut vattnen från huset. För tillfället har vi ju ölandssten men den har satt sig i mitten så allt vatten samlas där. Brukar ha en stor pöl mitt på uppfarten och nästan precis utanför trappan till ytterdörren. Sen är det ett helvete att skotta snö för spaden fastnar i stenkanter hela tiden...

Nehej nu ska jag fundera över vad vi ska göra resten av dagen

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0