Kök kök kök kööööööök

Gah vad trött jag är! Ser knappt, men ska bara blogga lite sen blir det sängen för mig. Lämnade Natalie hos dagmamman vid halv tio sen åkte jag och Petter in till Kalmar för att få lite gjort. Började med Ikea, behövde en ny plocklista då vi ändrat om lite i köksritningarna... Och det blev dyrare, konstigt?! :) Sen åkte vi till Bauhaus för att köpa kaklet vi bestämt oss för. Då fanns det helt plötsligt inte längre, fast det inte ens är en vecka Petter var inne och kollade på det. Det var en nyhet och skulle absolut finns inne fick han höra då. Men tydligen inte längre... Och eftersom de inte visste när det skulle komma in igen så bestämde vi oss för att börja leta på andra stället efter samma utseende... Vi var på Beijers för att kolla kakel och diskho, och hittade likadant kakel för dubbla priset nästan mot Bauhaus. Inga roliga diskhoar på Beijers alls. Var även en sväng på Media Markt för att kolla på fläktar men de hade inte alls vad vi var ute efter... Så vi åkte hem tomhänta... Petter åkte förbi Nybro Golv på vägen till jobbet sedan och hittade "vårt" kakel där, så nu är det fixat, dyrare än Bauhaus, men bättre märke och känns bra att gynna affärerna i Nybro! Även bänkskivan blir köpt i Nybro, på SnickarJockes... Billigare än Ikea, hade jag aldrig trott!

Nu sitter jag och surfar runt och letar diskho. Har hittat en snygg, ska bara visa den för Petter med! Även en snygg fläkt är hittad, precis så som jag ser den framför mig, men ska bara få ett godkännande av Petter innan jag köper den! Så nu börjar köket ta form, golv är beställt, men vi har fortfarande inte bestämt hur vi ska ha det på väggarna där det inte är kakel. Ska ju inte ha några väggskåp så blir ju relativt mycket vägg...

Efter vi kommit hem från Kalmar vilade jag en timme innan det var dax att hämta Natalie. Sen har vi varit på äventyr med Mormor i eftermiddag, ända fram till halv sju ca. Natalie somnade på två sekunder och jag däckade i soffan med två mackor och en stor kopp te. Nu ska jag runda av det här och sedan gå och sova. Imorgon ska jag till BM på morgonen sedan ska jag umgås med min kära Jeanette fram tills det är dax att hämta Natalie hos dagmamman... På torsdag fyller Offe 25 år, sedan ska jag vaccinera mig mot svininfluensan på eftermiddagen...

NU rundar jag av

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0