Fåret och blodtrycksfall

Natalie har ju fått sitt nya rum nu. Och inatt blev det inte mycket sömn för mig och Natalie. Hon somnade runt halv tio jätteduktigt, men vid ett vaknade hon. Sen var jag uppe i omgångar till kvart i fyra ca. Och då hade jag inte hunnit sova något alls. Petter hade några polare hemma som drack öl och pratade...  De kom precis när jag gått och lagt mig för att sova, sen gick de vid ett. Eftersom vårt sovrum ligger vägg i vägg med teverummet blev det ingen sömn för mig inte. Sen vaknade Natalie. Först ville Natalie flytta tillbaka till sitt gamla rum. Nästa gång hade hon drömt en mardöm om ett får som kom och tog henne. Sen fick jag inte lämna henne. Så vi tog hennes kudde och täcke och la oss i soffan i hallen, sen låg vi där och myste och pratade lite tills hon lugnat ner sig. Sen ville hon själv gå och lägga sig i sin säng och jag fick äntligen gå ner och lägga mig jag med. Då var klockan kvart i fyra... Tog ett tag att somna då Petter är bra på att snarka när han druckit alkohol (mängd spelar ingen roll, räcker med lite för att taket ska lyfta)... Så har varit väldigt trött och seg idag! Med all rätt...

Nu försöker vi få henne att somna, men hon har redan börjat prata om fåret som kommer och tar henne. Så får se hur lång tid det tar innan hon somnar ikväll...

Mina blodtrycksfall (antar jag att det är iaf) börjar bli riktigt jobbiga nu. De kommer plötsligt och då måste jag gå och lägga mig med en gång. Jag blir kallsvettig, yr och illamående. Börjar med att det känns som om allt blod och all ork i kroppen bara försvinner. Blir nästan förlamande trött och det känns som hjärtat saktar ner. Jag ser svarta prickar eller som såpbubblor när jag blundar och öven ibland när jag tittar... Sen kommer svettningarna och illamåendet, det slår lock för öronen och det blir tungt att andas... Då är det bara att lägga sig ner och blunda... Fick så på väg hem från stan en gång, trodde inte jag skulle ta mig hem. Även i kön på Kvantum har det kommit någon gång... Tycker det är lite obehagligt att köra längre rundor med bilen, är rädd att jag ska svimma eller något... Ska prata med BM om det på onsdag när jag ska dit, och hoppas att det bara är blodtrycksfall, och inte något annat... Kommer alltid på förmiddagen eller mitt på dagen. Någon gång på eftermiddagen men aldrig på kvällen eller natten, än så länge...

Oj det blev ett långt inlägg, men behövde skriva av mig lite...

Kramen

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch, känner igen det där du beskriver med blodtrycksfall... hade sådana jag oxå... Pratade med BM men blev inte klokare. ;-)

2011-01-18 @ 19:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0