Uppdatering

Idag har varit en seg dag. Natalie var vaken halva natten, hon ville inte sova. Vi flyttade på hennes säng igår, var inte riktigt nöjda med placeringen. Så fort vi gjort en ändring så har hon svårt att komma till ro. Hon somnade runt åtta, men sen vaknade hon vid halv två igen, och då hade inte jag hunnit somna för natten än. Sen var jag uppe 4 ggr och Petter en gång innan hon till sist somnade, i soffan uppe i hallen! Jag var sedan uppe en sista gång och lyfte över henne i hennes säng. Då var klockan halv 4 och jag hade fortfarande inte somnat för natten än... Sen var hon så trött så jag fick väcka henne vid nio för att vi skulle hinna i tid till A-C. Välling på fårskinnet i hallen, sedan borsta tänderna och på med ytterkläderna för att gasa iväg:)
Så idag har jag varit supertrött, inte orkat göra många knop, sorterat lite tvätt, plockat ur diskmaskinen och sen legat i soffan... Petter kom för sent till jobbet, han var lite trött efter att varit vaken hela natten, då är det segt att stiga upp kvart i fem...

I lördags hade vi besök av Annelie, Fidde och Minna. Vi åt tacos och sedan tittade vi på första deltävlingen i melodifestivalen. Men det var inget att ha, dock var det ju de två bästa låtarna som gick vidare till final... De andra var sjukt tråkiga och intetsägande... Vi åt även fruktsallad som jag blandat till med grädde och glass. Det var gott, och kändes nyttigare än paj eller liknande. Sen att jag även hade fixat Polly och chips behöver vi ju inte prata högt om! :)

Imorgon är det dax för besök hos BM igen, mysigt att höra hjärtljuden annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra där... Eller det är klart, kolla så alla värden är bra... Gick ju inte i vecka 32 i lördags, tiden går så otroligt fort, känns som jag inte riktigt fattat att om typ 2 månader har vi en liten bebis här hemma. Måste ju fixa en massa innan bebisen kommer, jag vill ha allt klart i god tid. Sorterade Natalies bebiskläder i julas, men nu ligger de nere i källaren och väntar på att tvättas. Sängkläderna till vaggan ska tvättas. Sen vill man ju såklart ha lite nytt, måste köpa blöjor och nappar. Väskan ska packas (tidigt jag vet men ni skulle bara veta hur tidigt jag var klar med allt förra gången)!

På torsdag fyller Alle 23 år, så måste fixa en present, men har ingen bra ide alls tyvärr... Får ringa honom och kolla vad han önskar sig.

Nehej nu ska jag fixa maten, idag blir det något med fläskfile, förmodligen klyftpotatis till :)

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0