Konstant arg och sur

Nu kommer inlägget jag lovat skriva i flera dagar...

Idag har jag haft en dag med blandade känslor. Jag har haft så otroligt ont i höfterna och ryggen idag, och då är det svårt att vara på bra humör. Känner att jag är arg och sur hela tiden, men jag orkar inte vara glad. Det är så underbart skönt när Natalie är hos dagmamman, låter som jag är världens sämsta mamma, men jag orkar inte med hennes utbrott och att bära på henne. När Petter är hemma är det inga problem men det är precis som om hon vet att jag inte orkar när han inte är hemma. Hon skriker på mig, är arg och tjurig. Det bästa hon vet är att sparka när man ska byta blöja eller fixa med kläder. Idag har hon dock varit mysig, fram till det var dax att sova iaf. Vägrade klä av sig, vägrade få en torr blöja när jag väl fått av henne kläderna, vägrade lägga sig i sängen. Så jag sa bara godnatt sen gick jag... Sen var jag nog uppe 4 ggr innan jag fick på henne en torr blöja och fick henne att lägga sig i sängen... Nu sover hon äntligen. Och hon var trött, hon somnade nästan i soffan här nere, annars hade jag aldrig gått upp och lagt henne... Men nu sover hon, hon ropade "godnatt puss puss" förut, och det är ett tecken på att hon vill sova!

Vi hade besök idag. Annelie och Minna, Emma och Jonathan. De är ca 6 månader så det får en ju att längta lite extra efter lillstrumpa i magen! Så otroligt skönt att få prata lite, och tänka på annat. Kände dock att jag inte var på mitt bästa humör, men orkade inte...

Nej det blir inget långt inlägg, för jag vill gå och lägga mig...

Imorgon är Petter ledig och sedan är han hemma 3 dagar, ska bli så skönt!

Kramen


Kommentarer
Postat av: Mikaela Kronberg

Du är inte ensam med trotsigheten...samma sak här hemma och det började förra veckan sen i torsdags. Tror jag blir själv tokig snart eller så tror jag att jag checkar in på ett psykhem...hehe nä nu överdriver jag, men i bland kan man känna så!

2011-02-03 @ 21:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0