Mitt nya liv + en massa nya bilder

I måndags började jag ju mitt nya liv. Vilket i stora drag innebär, bort med allt socker och börja motionera. Och än så länge går det bra. Har tagit bort mitt vita rostade bröd med marmelad på morgonen och ersatt med rågknäcke med ägg på, och tagit bort Oboyen och ersatt med svart te med mjölk i och en sockerbit (jobbar på att ta bort sockret helt, men innan hade jag två bitar så det går åt rätt håll).
Var ute och gick över en timme i måndags med mamma, men igår blev det tyvärr bara mina mag/rumpövningar då Nowa inte vill sova så jag inte hann träna. Idag har jag powerwalkat (PW) 30 min och innan jag ska sova blir det mina mag/rumpövningar igen. På kvällen blir det samma som till frukost istället för att äta godis/chips. Dricker vatten till alla mina mål mat+en massa glas vatten mellan måltiderna. När sockersuget kickar in på kvällen tar jag en morot och sedan borstar jag tänderna så försvinner suget! Nu har det ju visserligen bara gått tre dagar men eftersom jag brukar ge upp dag ett så har jag kommit en bit på vägen...

Nu ska jag dock inte jaga kilo utan jaga centimetrar och må bra med mig själv... Måste bara inskaffa mig ett måttband så jag ser vad som händer... Och fixa batteri till vågen så jag kan börja använda den, lite koll vill man ju ha!
Det svåra är maten, vad man ska laga till mat. Jag måste börja kolla recept så jag får lite inspiration att laga nya saker... Tipsa mig gärna!

Lägger in lite fler bilder från i somras, håll till godo!
BTW, jag har fler balsam kvar, kanske tar en runda imorgon och lämnar i brevlådor, ni som önskat få!


Testar gröt för första gången


Natalies frukost på födelsedagens morgon


Paketöppning i sängen


Många paket öppnade hon under dagen


Även Nowa fick paket


Natalies fina och goda tårta, tack Fridah!


Sjunger i sin nya mikrofon


Nowa sitter gärna i barnstolen och plockar med sina leksaker



Kommentarer
Postat av: Malin

Vet inte vad du är ute efter att äta men jag tycker tasteline.se har en del bra recept t.ex. GI... Kram

2011-08-17 @ 22:55:25
Postat av: fridah

Varsågod. Blev jätte glad när du bad mig göra den så tack själv :-) kram

2011-08-17 @ 23:14:26
Postat av: Marie

I need balsam! <3

2011-08-18 @ 08:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0