Ge ma en spark i arslet

Ge mig en spark i röven tack! På måndag börjar mitt nya liv, då SKA jag gå ner i vikt. Eller egentligen bryr jag mig inte om vikten utan det är centimetrarna runt midjan, röven och låren ska ska minska. Men jag är så sjukt lat och jag har absolut ingen självdicsiplin. Så det är dömt att misslyckas. Men när man blir gråtfärdig och mår illa när man ser sig själv i spegeln eller ska klä på sig så är det ju något som är fel, eller hur?!

Så snälla bloggläsare. Ge ma en spark i arslet så jag får tummen ur!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du kan få dra mig i nån kärra upp och ner för backen i svartbäcksmåla? Kan jag sitta i kärran och dricka mojito och hejja på ;)

Kram

2011-08-10 @ 20:50:08
URL: http://sensommarbarn.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Åh en piska vill jag ha med om jag ska åka kärra! Det måste jag få ha =)

2011-08-10 @ 21:04:18
URL: http://sensommarbarn.wordpress.com
Postat av: Annelie o Helena!

Vi sparkar varandra i röven!!!! ;)

2011-08-10 @ 23:01:05
Postat av: Malin

några tips kanske? Sätt upp ett långsiktigt mål och börjar med kortsiktiga mål för att tillslut nå ditt långsiktiga mål. Ett kortsiktigt mål kan t.ex. vara att ute sluta något onyttigt inte allt på samma gång utan börja lugnt och öka succesivt med både träning och kost.. Bestäm dig för att t.ex. börja jogga tre gånger i veckan men börja inte med en lång runda utan börja arbeta med tid i stället. Som att du börjar första veckan med att bestämma tre dagar som du ska träna sedan kör du ett pass dessa dagar. Bra att börja med kan t.ex vara att under dessa tre första passen börjar du med att gå 5min sedan joggar du 1min och går 1,5min och du ska göra 8st 1min joggningar sedan avsluta med att gå 5min.. Och sedan ökar man försiktigt hela tiden.. oj vilken lång kommentar det blev.. Några ideér som kanske kan hjälpa dig.. Kramar

2011-08-11 @ 12:02:21
URL: http://malinsalltochingenting.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Kloka tips från Malin och glöm inte att äta mindre portioner och försöka utesluta allt vitt ( mjöl, socker, grädde).Drick mycket vatten vatten vatten och sätt en bild på kylskåpet ( lite rundare Evelina och lite smalare Evelina) så är det lättare att välja väg! Kramen

2011-08-12 @ 23:06:23
Postat av: alexander

Sätt upp ett rimligt mål och ge dej fan på att klara det. Jag har idag börjat hårdträna inför testerna till polishögskolan.. Jag har satt upp en massa olika mål på olika övningar så som löpning och styrka. Jag SKA komma in där. I ditt fall kan du sätta upp ett mål, tex hur mycket som ska försvinna på respektive ställe. Skriv upp dina nuvarande mått och mät dej vecka efter vecka. Och ge inte upp, för det tar tid. Och var noga med vad du stoppar i dej, det är halva grejen! Du kommer lyckas om du verkligen vill. Försök hitta någon att träna med så går det lättare.. Lycka till!

2011-08-16 @ 12:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0