Nowa en vecka gammal

Barnen mina sover, det är lugnt, i köket står radion på och diskmaskinen låter i bakgrunden... Rogivande...

En vecka som 2barnsmamma har nu förflutit och det går riktigt bra, men så har jag lyckats med att få de två snällaste barnen som finns. Natalie klappar gärna på sin lillasyster, men är lite hårdhänt så man måste ha stenkoll på henne hela tiden, men det går bättre och bättre. Nowa äter, sover eller bajsar. På dagarna sover hon 3-4 timmar i sträck. Även på nätterna, men hon sover ju tillsammans med mig i sängen så har inte samma koll där. Vi somnar båda två när hon äter och sen kan jag vakna efter 3-4 timmar och hon ligger antingen likadant eller med mitt bröst som huvudkudde:) Nattetid ska hon dock vara nära hela tiden. Flyttar jag på mig lite så flyttar hon efter eller börjar hon gnälla. Hud mot hud hela nätterna är det som gäller. Imorse vaknade vi sjöblöta båda två, hennes body var blöt av svett och hon hade värmeutslag i ansiktet och på magen... Det är dock lite läskigt när hon ska ligga så nära under natten, samsovning och värme ger ju större risk på PSD... Gäller att ha koll på vart man har henne, men jag har alltid stenkoll på det, det är Petter som inte alltid vet vilken sida hon sover på... Eller när Natalie kommer och hoppar upp i sängen och ska mysa med mig, då får man skydda Nowa!

Nehej nu blir det två Panodil innan det blir sängen. Det är INTE skönt att ha en jobbig hosta i samband med att man är sydd mellan benen... Varje hostning gör grymt ont och jag hostar väldigt mycket.......

Kramen


En nyklippt Natalie


Världens finaste Nowa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0