Blandad kompott

Petter har fixat med barnrummet idag, fått dit alla lister osv, så nu har vi flyttat in skötbordet, barnvagen och babysittern igen. Skönt. Även fixat lite med skötbordet, lagt fram saker. Sorterat in bebiskläderna, nytvättat och luktar gott. Även tvättat alla handdukar, vikt och lagt på sin plats. Känns bra. Nu ska bara mobilen sättas fast på något sätt i skötbordet. Kommer nog bild senare på rummet, hur det blev med färg osv. Ska dock fixa en fondvägg och ny gardiner! Men det kommer, det kommer:) Har även fixat det mesta till väskan som ska med in på förlossningen, känns skönt att ha det klart (vet jag att Petter med tycker :D). Känns som vi har det mesta köpt och färdigt nu, är väl vissa småsaker man gärna vill ha, men inget som man inte klarar sig utan första veckan/veckorna...

Petter målar kaklet i köket, och sen ska vi ha in nya bänkskivor, och väggarna ska målas. Tror det blir skitbra! Kaklet var typ mörkt grönt innan, nu är det vitt. Bänkskivorna är sjukt fula, typ beige med träkant. Men de blir svarta eller mörkgråa. :)

Åh, är så sugen på att grilla ikväll, hel fläskfile med grillad halluomiost. Mmmm!! Mumma!

Förresten, köpte (bytte in den svarta) ny bil igår. Saab 9-5 sc 2,3t, en kombi alltså. Så nu får vi plats när vi ska åka någonstans:) Jättefin är den, silverfärgad och jättefin i lacken! Skulle ju även koppla ur airbagen fram när vi ändå bytte bil, men de vill inte göra det på Saab. De säger att de bästa är att vänja barnen att åka i baksätet med en gång. Men vet inte om jag tycker om det tankesättet, ska jag ut och åka själv med bebis vill jag ha lite koll. Kan ju visserligen inte göra något, men känns sjukt mycket tryggare att se bebis, och veta att bebis kan se mig. Så vi får väl se vad som händer, än är inte sista ordet sagt om det:)

Det blir inget regn, inget regn idag, det blir inget regn idag, sol var dag det lovar jag, det blir inget regn idag (en ramsa som kanske funkar, har hela torkvindan full med tvätt ute) (Alle känner du igen texten?!)

Hej Hopp

Kommentarer
Postat av: Annelie

Då kommer vi ikväll o grillar... mumsigt.. Ska bli roligt o se hur ni har donat till det i huset..

Puss

2008-06-28 @ 18:01:31
Postat av: Bror

haha, ja den känner jag igen mkt väl. Ska nog ta fram ett familjeband och kika på idag på min sjuka dag:D

2008-06-30 @ 14:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0