Sur som ättika!

Ni kommer inte tro mig. Har suttit här i 30 min o skrivit, och när jag trycker på Spara & Publicera blir jag utloggad, allt borta, inget sparat, får skriva om allt, ALLT! Man kan bli förbannad för mindre! Gah jag vill slå på något, eller kasta något i väggen. Men jag tog ett djupt andetag, gick in till Petter, tog en godisbit, beklagade mig lite, sa att jag aldrig mer ska blogga i hela mitt liv. Sen gick jag tillbaka hit, för att börja om! Så nu gör jag det, börjar om!

I lördags började äntligen Melodifestivalen. Mitt liv kretsar nu i x antal veckor runt denna tävling! Och snacka om blandad kompott i första startfältet. Första frågan, hur kan Poodles vilja ha med E-type? Det enda han gjorde var att springa omkring som en apa på scen och sjunga falskt! Jag har 2 melodifestival-favorit, och 1 låt-favorit. Alltså Amy, henne måste man ju bara tycka om, och även Michailoff var bra! Sen tyckte jag mycket om Brandur, men passade inte in i sammanhanget alls! Men det som lyfte hela tillställningen var ju utan konkurrans Björn! Han är så rolig o så sjukt söt så man vill bara äta upp honom. Gissa vem som sitter o dreglar o skrattar hemma framför datorn på YouTube 10 ggr om dagen :) Svårt va?!

Lördagen var en bra dag, jobbade 8-16. Första gången sen i somras som jag gick ut från jobbet och det fortfarande var ljust ute! WOW!
Lördagen fortsatte med att fira min yngsta bror som fyllde 20 år. PÅ menyn stod fläskfile och potatisgratäng. Och då stod det verkligen klart för mig att jag är gravid (precis som om 3 grav-test, stor mage, miljoner symptom och att lyssna på hjärtljud inte fått mig att förstå det innan). För jag åt seriöst mest av alla. 3 stora pportioner och hade kunnat få i mig lika mycket till om det var inte varit så att maten tagit slut. Och stackars mamma som trodde hon gjort så mycket att de skulle kunna äta samma sak dagen efter!

Igår fick jag en present av Petter, en tröja med ett tryck nere på magen där det står bebis. (För att ingen ska tro att han har en småfet sambo sa han, gullig han är va?!*ler*) Skulle fått den på Alla "töntars" dag men fick den igår istället. Ah en namnsdags present sa jag, och Petter fattade ingenting först. Sen spelade han med, men sanningen var ju den att han inte hade en susning om att jag hade namnsdag :)

Hade tänkt åka och klippa mig idag men en snabb koll på kontot insåg att jag får vänta med det. Men hur länge? Var sjukskriven typ hela jan så lönen i februari är inget att hurra för. Så nästa gång jag har mycket pengar blir i slutet av mars, och har jag inte fixat utväxten till dess kommer jag gå omkring i mössa! Lovar!

Nej nu ska jag göra Petter sällskap framför teven.

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0