Lägesrapport igen:)

Vår hemsida

Nu har vi varit hemma sedan i söndags, otroligt skönt. Var inne på viktkoll igår då vi blev utskrivna en dag tidigare än vanligt. Men hon hade gått upp i vikt så allt var jättebra! Allt funkar hur bra som helst, amning, blötbyten osv. Idag badade vi henne första gången själva, och det tyckte hon om! På nätterna ligger hon i sängen mellan mig o Petter och det är hur mysigt som helst!
Förlossningen gick jättebra! Värkarna började bli redigt smärtsamma runt 23.30 på torsdagen. Vid 3 åkte vi in, då kom de med 3 min mellanrum och höll på i nästan 2 minuter. Men jag ville vänta in i det sista för att slippa få åka hem igen. Men när vi kommer in får jag veta att jag är öppen 9 cm, ingen tid för smärtlindring här inte. Fick lustgas, 50/50. Hade det ett tag men tyckte slangen var ivägen så jag hoppade den när krystvärkarna började. Så vi var inne på förlossningen kl 03.30 och 05.40 föddes Natalie. Var lite jobbigt i slutet, var lite mycket folk inne i rummet, 2 barnmorskor, 3 undersköterskor och en läkare. De lyckades inte se hjärtljudet på henne, så under 10 min visste vi inget alls. Men sen när apparaterna började fungera igen låg det jämt och fint på 150 så det var aldrig några problem som tur var. När hon kom ut hade hon navelsträngen inlindad både runt en arm och runt halsen, men inte hårt alls. Dock gjorde det att armen kom ut i en konstig vinkel, inte skönt. Fick sy ganska mycket, vet dock inte hur mycket, frågade BM men hon hade tappat räkningen sa hon (!!!). Men det får man ta, jag hade klarat av min första förlossning med bara lite hjälp av lustgas i slutet!!! Det var ingen stor tjej som kom ut, endast 47 cm lång och 2860g. Hade lite svårt att hålla värmen själv första dygnet så hon låg mesta tiden på mitt bröst med massa filtar. Jag hade verkligen inte svårt att hålla värmen, aldrig varit så varm i hela mitt liv! Haha,,, På BB fick vi ett dubbelrum för oss själva, det var otroligt skönt! Allt gick så otroligt bra där inne så vi fick åka hem en dag tidigare, och det var skönt! Och allt går fortfarande hur bra som helst.
Nej nu ska Natalie ha mat... Om hon kan släppa sin tumme, sen hon kom ut suger hon nästan hela tiden på vänster tumme, tror hon blir vänsterhänt:)

Hej Hopp


Kommentarer
Postat av: emelie

underbart att det gick bra och "smärtfritt"(menas utan vidare konplikationer inte smärtemässigt). kan dock inte öppna er hemsida filen.kramar

2008-08-12 @ 17:41:54
URL: http://boulevardofdreams.blogg.se/
Postat av: Emma

Ett stort grattis till er söta lilla tös

många kramar från Emma, stefan och Ida

2008-08-13 @ 20:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0